Effektiva processer som skapar värde

Ett processorienterat arbetssätt ger en effektivitet i hela er verksamhet som är viktig för att lyckas hållbart.

Identifiera förbättringsområden

Vad skapar värde för ditt företag, och vilka flaskhalsar stoppar er från att nå er fulla potential? Genom en nulägesanalys definierar vi er huvudprocess, stödprocesser och kopplar dem till roller och ansvar. Med en flödesanalys identifierar vi sedan förbättringsområden. Olika former av slöseri, onödiga lager, långa planeringstider, flaskhalsar och avsaknad av kontrollpunkter synliggörs. Det ger oss en tydlig bild av era utmaningar och sätter en väg framåt.

Vår metod för bestående resultat

Efter analysfasen kan vi komma med rekommendationer för förbättring. I nära samarbete med era experter implementerar och utvecklar vi både nya och befintliga processer, ledningssystem och metoder. Vår metod bygger på en kombination av vår spetskunskap och er branschkännedom, och en möjlighet att se till helheten.

Specialistområden inom processer

Ledningssystem

Ett fungerande ledningssystem är avgörande för er framgång och ryggraden i er företagsstruktur. Ledningssystemet styr allt från planering och beslutsfattande till genomförande och uppföljning. Med tydliga ansvarsområden och uppsatta mål kan det bidra till ökad arbetsglädje och produktivitet.

Supply Chain

En effektiv distributionskedja kan avsevärt förbättra er kundnöjdhet och tydlighet. Genom att integrera och optimera processer inom inköp, produktion och distribution läggs grunden för högre effektivitet och i förlängningen kostnadsbesparingar. Särskilt med ett tydligt informationsflöde hela vägen.

Six Sigma

Six Sigma används för att förbättra processer och kvalitet på era produkter och tjänster. Metoden fokuserar på att minska variation och felaktigheter genom systematik. Målet är att minska defekter, öka kundnöjdhet, optimera processer, sänka kostnader, fatta faktabaserade beslut och jobba med ständig förbättring.

Lean

Med Lean strävar vi efter att eliminera slöseri och maximera värdeskapande aktiviteter. Med slöseri menas allt från onödiga steg och väntetider, till överproduktion och onödigt lagerutrymme. I grund och botten handlar det om att bygga en organisation som skapar mer värde för kunden med färre resurser.