Ansvarsområden

  • Dokumenthantering – Mottag, granska, registrera och distribuera alla TA-relaterade dokument (arbetsorder, ritningar, procedurer, tidplaner) i enlighet med dokumentkontrollrutiner.
  • Versions- och revisionskontroll – Säkerställ att endast senaste godkända dokumentrevisioner är i omlopp och upprätthåll revisionshistorik.
  • Arbetsorderhantering – Följ upp förberedelse, utfärdande och återlämning av arbetsorder; säkerställ att avslutade arbetsorder är korrekt godkända och arkiverade.
  • Databas- och systemuppdateringar – Underhåll elektroniska dokumenthanteringssystem (EDMS) eller projektbaser, säkerställ korrekt metadata och aktuella uppdateringar.
  • Distribution och kommunikation – Distribuera kontrollerade dokument till relevanta intressenter (interna team, entreprenörer, leverantörer) och följ upp bekräftelser.
  • Arkivering och avslut – Organisera och arkivera alla TA-dokument efter genomförandet för att säkerställa enkel åtkomst vid revisioner och framtida behov.
  • Efterlevnad och standarder – Säkerställ att all dokumentation följer företagets och myndigheternas krav, inklusive säkerhets- och kvalitetsdokumentation.
  • Rapportering och uppföljning – Förbered rapporter över dokumentstatus, listor över försenade dokument och stöd revisioner eller ledningsgranskningar med korrekta dokumentregister.

Förutsättningar

  • Kandidatexamen inom teknik eller ett närliggande tekniskt område

  • 5–10 års erfarenhet från olje- och gasindustrin eller byggbranschen

  • Erfarenhet från projektarbete på plats samt turnaround (TA)-erfarenhet är obligatoriskt

  • Flytande engelska krävs

  • Kunskaper i svenska är meriterande

Ansök nu

Ansökan